מי אתן השקעות נדלן בחו"ל?

השקעות נדלן בחו"ל

מי אתן השקעות נדל"ן בחו"ל?

 

נראה כי בשנים האחרונות ה"דשא של השכן" או יותר נכון הנדל"ן בחול, הופך להרבה יותר ירוק עבור המשקיעים הישראלים. הסיבות לכך נעוצות בלא מעט משתנים, החל מגובה השקל בשנים האחרונות ועד ליכולת לטוס פחות משעה ולראות נכס נוצץ על הים. אך גם אפשר לומר כי מדינות שונות בעולם, מצליחות להציע מספר גדול של יתרונות החל ממחירים נמוכים ביחס לנדל"ן הישראלי ועד לאחוזי תשואה גובים של הנדל"ן הישראלי בממוצע. אך בכדי לבצע השקעה שאכן תניב, תתחשב בתנאי המיסוי וביכולת להתגבר על מקרי נוכלות, מומלץ להכיר מי הן השקעות נדל"ן בחו"ל.

 

מה בודקים לפני השקעות בנדל"ן?

כמו בכל השקעה ובמיוחד כאשר מדובר בהשקעות נדל"ן בחול, חשוב להכיר את האזור המיועד להשקעה בצורה כזו שתוכל להעניק תמונת מצב כלכלית גם של המדינה וגם של אזורי השקעה פוטנציאליים. בין אם מדובר במדינות כמו פורטוגל אשר הופכות לפופולריות בקרב משקיעי נדל"ן, ובין אם מדובר במדינות כמו קפריסין ויוון המתאוששות ממשברים כלכלים ומציעות נכסים במחירים די נמוכים ביחס למדינות אחרות באירופה. לאחר מיפוי שכזה מומלץ להכיר את מערכות המיסוי של המדינה, האם קיים צורך להקים חברה אם נבקש לרכוש יותר מדירה אחת להשקעה או האם קיימים הליכי רגולציה מקלים עבור משקיעים זרים?

כמו כן כאשר מדובר בהשקעות כמו השקעות נדל"ן בחו"ל מומלץ לחפש נכס הממוקם באזור אטרקטיבי, החל מאזורים בעלי פוטנציאל אירוח לתיירים או לסטודנטים אשר יוכל להיות בעל ביקוש מתמיד. מאידך חשוב גם לוודא כי ברכישת הנכס או בפנייה אל המתווכים השונים, קיימת בהירות בכל הקשור לערבויות, ביטחונות והתערבות של עורך דין מומחה מטעם שני הצדדים. 

 

מדינות פופולאריות להשקעות נדל"ן בחו"ל

בשנים האחרונות בורסת שמות המדינות הפופולריות להשקעה בחול לעסוק במיוחד, עם זאת בתוכו עדיין נשארו מספר מדינות לא פחות ממצוינות להשקעה. המדינה הראשונה היא פולין, בה יחס התשואה השנתי נע ונד בין 7% עד 11%, יחד עם דמי שכירות ממוצעים הנעים בין שש מאות ועד לכתשע מאות דולרים. מדינה נוספת היא כמובן קפריסין, אשר חווה תנופת בנייה מרתקת באזורים שונים במדינה יחד עם תנאי מיסוי מצוינים בכל הקשור להכנסה משכר דירה.