השקעה בקרנות ריט

החיפוש אחר אפיקי השקעה חדשים ומניבים, ככל הנראה מעסיק משקיעים מכל רחבי העולם שכן השווקים השונים כמעט ומוצפים במכשירים פיננסים להשקעה. בין אם מדובר במטבעות דיגיטליים מסוגים שונים, בחוזים ואופציות עתידיות ועד למגמות שונות בשוק הנדל”ן. ובכל הקשור לשוק הנדל”ן, בשנים האחרונות השקעות מסוג זה הולכות ומשתכללות, כאשר אליהן לא מצטרפות רק השקעות מסוג ”קומבינציה” או יזמות במתכונת של ”התחדשות עירונית”, אלא השקעה בקרנות ריט אשר יוכלו להפוך השקעה בנדל”ן להליך הרבה יותר פשוט ובעל סיכונים נמוכים בהשוואה אל השקעות אחרות. עם זאת בכדי לדעת כיצד באיזו קרן מומלץ לבחור, מה היתרונות בהשקעה שכזו וממה יש להיזהר.

השקעה בקרנות ריט
השקעה בקרנות ריט

תוכן עניינים

נעים להכיר-קרן ריט

קרן ריט או בשמה המלא Real Estate Investment Trust  היא בעצם תאגיד אשר מנהל או מחזיק מרכזים מסחריים, מלונות, מחסנים, בנייני משרדים ובשנים האחרונות גם נכסי נדל”ן הכוללים בתי מגורים כאלו ואחרים. בעולם המערבי קרנות אלו נחשבות לפופולריות במיוחד, כאשר רק בארצות הברית ישנן מעל למאתיים קרנות ריט. עם זאת בישראל תנאי המיסוי והחקיקה הבשילו רק בשנת 2006, אז נקבעו מספר הטבות וכמה מגבלות. אחת מאותן מגבלות תהיה מינוף של עד שישים אחוזים. עם זאת מצב הצורך הגדול בבנייה בישראל, הביא גם לתיקון החוק המעניק את האפשרות לקרנות אלו גם לרכוש קרקעות המיועדות לבניית בתי מגורים עם הטבות מס שונות. 

כך יצא שאם בחוק של שנת 2006 קרנות ריט נאלצו לשלם דיבידנדים בכל שנה, להסתפק ברכישה של אזורים מסחריים, בשנת 2016 המצב השתפר לטובתם של משקיעי הקרן. ראשית כל אמורה להתווסף הפחתה בשיעור מס של-20%, גם על רווחי הון עתידיים ממכירה של הבניינים וגם מהכנסות של שכר דירה. בנוסף לכך מס הרכישה עבור קרנות הריט יעבור הקלה נוספת, וקרנות אלו יחשבו כיזמיות עבור פרויקטים ושטחים שבהן יבחרו להשקיע, דבר המוביל אל בנייה ואחזקה קלים.

אילו יתרונות נמצא בקרנות ריט?  

השקעות נדל”ן הרבה יותר נוצצות עבור המשקיע הישראלי הממוצע, אך אפשר לומר כי השקעות אלו נחשבות להרבה יותר ”ממשיות” מאשר השקעה בקרנות ריט. עם זאת קרנות ריט מציעות מנעד רחב של יתרונות אשר יוכלו להפוך את החלום הישראלי-להיות בעלים של נכס, להרבה פחות זוהר. על כן היתרון הראשון הוא סכום השקעה גמיש, דבר אשר מהווה מכשול גם עבור אלו המבקשים לרכוש דירה למגורים וגם להשקעה. בהשקעה בקרן ריט, מדובר על סכומים משתנים אשר אינם נושקים אל סכומי הנדרשים ללקיחת משכנתא או רכישת דירה. 

יתרון נוסף ולא פחות ממשתלם עבור כל משקיע ממוצע היא שהשקעה בקרן ריט היא גם השקעה מניבה, שכן קרנות ריט מייצרות בצורה שוטפת תזרים מזומנים והדיבידנדים המגיעים יהיו לרוב בשווי של דמי שכירות חודשיים. עם זאת חשוב לזכור כי חלק מהרווחים יתקזזו כמובן עם דמי ניהול. יתרון נוסף הוא כמובן סיכון נמוך ביחס לשאר ההשקעות הקיימות, שכן מדובר בהשקעה בדירה או במרכז מסחרי ובישראל הביקוש עבור נכסים פיזיים שכאלו יחסית די גבוה. מה גם שהשקעות אלו נחשבות להשקעות ברור ובעל ביקוש, מה שהופך את ההשקעה להרבה איכותית ומשתלמת.  

עם זאת חשוב לקרנות ריט ישנם גם חסרונות שונים, אחד מהם הוא תלוי באיכות הניהול של הקרן שכן בחירה לא נכונה של נדל”ן עלולה עם להעלים את ההקלות שבתשלום המס (0.5% במס הרכישה). הבחירה בקרנות ריט צריכה להיות שקולה ומדודה, מוגדרת בזמן ולהיעשות בעזרת ייעוץ של אנשי מקצוע מתאימים. 

רוצים לבחור להשקיע בקרן ריט או בהשקעות פיננסיות אחרות? פנו לצוות המומחים שלנו

לפרטים נוספים צרו קשר

שאלות נפוצות

קרן ריט או בשמה המלא Real Estate Investment Trust היא בעצם תאגיד אשר מנהל או מחזיק מרכזים מסחריים

השקעות נדל"ן הרבה יותר נוצצות עבור המשקיע הישראלי הממוצע, אך אפשר לומר כי השקעות אלו נחשבות להרבה יותר "ממשיות" מאשר השקעה בקרנות ריט