קרן פרייבט אקוויטי

בעשור האחרון ובעיקר לאחר משבר הקורונה, משקיעים רבים יצאו אל עבר מסע מייגע ולעיתים לא פשוט אחר ההשקעה הבאה אשר תוכל להעניק בטחון(עד כמה שניתן) מפני טלטלות קיצוניות בשווקים, יכולת גמישות ובעיקר אלטרנטיבה להשקעות המסורתיות שנולדו במאה העשרים. ולמרות שכל משבר מוליד עימו כלים פיננסים, תובנות כלכליות ולעיתים אפילו חוקים חדשים ולכן כאשר מדובר בהשקעה אלטרנטיבית ככל הנראה שהכוונה היא אל קרן פרייבט אקוויטי. קרן שכזו נחשבת להשקעה פרטית ואלטרנטיבית, דרכה ניתן להנות לא רק משווקים שונים להשקעה, אלא גם ברווחים בעלי שיעור מס נמוך ובעיקר בהשקעות לטווח הרחוק שיוכלו להפוך למשתלמות במיוחד עובר מרבית המשקיעים.

קרן פרייבט אקוויטי
קרן פרייבט אקוויטי

תוכן עניינים

קרן פרייבט אקוויטי-כיצד זה עובד?

קרנות פרייבט אקוויטי הינן קרנות פרטיות, אשר אינן נסחרות בבורסה ומגייסות כספים ממוסדות וחברות שונות, החל מבנקים, חברות ביטוח, קרנות פנסיה וגם מאנשים פרטיים. התרכבות של קרנות אלו מתחלק ביען תפקידים של המשקיעים הנחשבים לשותפים מוגבלים (LP) כאשר במרבית הקרנות משקיעים אלו מחזיקים עד ל99% ממניות הקרן ואילו השותפים הכללים מחזיקים ב1% לפחות. השותפים הכלכליים הם אלו המכתיבים את אסטרטגיות ההשקעה, את ביצוע הרכישות ועוד. עם זאת קרנות אלו נחשבות למעין קרנות מימון בדומה להלוואות P2P, כשהן משקיעות בתחומים שונים כמו פרויקטים מתחומי הנדל”ן, תשתיות טכנולוגיות ועוד. 

כמו כן חשוב לזכור כי השותפים הכללים, הינם בעלי הניסיון והידע ומתמודדים בתוך שווקים משתנים ודינמיים אשר ידרשו לא מעט התאמות בין היקף ההשקעה לסוגיה. ולמרות המשקל הכבד שיש על כתפיו של מנהל הקרן, מרבית המודל לתגמול בקרנות פרייבט אקוויטי מתנהלות בצורה בה המנהל(השותף הכללי) יוכל להנות מתשואת הקרן רק לאחר שהשותפים המוגבלים יקבלו בחזרה את הכסף שהושקע. כמו כן מרבית הקרנות ייקבעו גם תוספת תשואה שנתית מועדפת, עם שיעור קבוע וכמובן דמי הצלחה עבור המנהל המקצועי. 

אילו סוגים של קרנות פרייבט אקוויטי יש?

השקעה בקרן פרייבט אקוויטי נעה על פני מגוון רחב של השקעות כמו שציינו מעל, כאשר אחד מהדוגמאות לכך היא- Fund of funds או בשמה הישראלי קרן קרנות. קרן פרייבט איקוויטי יכולה לשמש קרן אשר ממקדת את יכולותיה הפיננסיות למימון קרנות אחרות, אלו יכולות להיות קרנות גידור, קרנות נאמנות וסוגים אחרים. הזדמנות שכזו יכולה להיות מצוינת עבור משקיעים המבקשים להנות גם הם מרווחים של קרנות גידור, אך לעיתים גיוון רחב כל כך לאו דווקא מביא לתשואות איכותיות ויציבות. כמו כן ישנן קרנות פרייבט אקוויטי מציעות גם השקעות בנדל”ן מסחרי ברחבי העולם. 

השקעות שכאלו נעות בין מנעד רחב של נכסים שונים, בין אם מדובר בבנייני משרדים, בתי מלון, מתקני ייצור, קרקעות ואפילו קומפלקסים למגורים. אפשרויות השקעה שכאלו יביאו לא רק לגיוון עצום מבין שלל ההשקעות הקיימות, אלא גם לגיוון תיק ההשקעות ופיזור נכון של כספי ההשקעה שלנו. אך לצד הגיוון הנדלדני שניתן למצוא מקרנות פרייבט אקוויטי, הן משמשות גם לרכישות ממנופות של חברות ציבוריות. השקעות אלו נחשבות לפופולריות במיוחד מבין קרנות פרייבט אקוויטי, כאשר כל מטרתן היא מימון הון פרטי ורכישה של חברה בכדי לשפר ולהבריא אותה מבחינה פיננסית ועסקית. בסופו של דבר החברה תימכר או תבצע הנפקה אשר יניבו רווחים למשקיעים בקרן. 

עם זאת כאשר מדובר בהשקעה בקרנות פרייבט אקוויטי או השקעות אלטרנטיביות אחרות, חשוב לעשות זאת בעזרת ייעוץ מתאים ובעל ניסיון מאנשי מקצוע עם קבלות, וזו הסיבה שכדאי לכם לפנות אל צוות המומחים שלנו, אשר הינם בעל ניסיון וידע בלתי נדלה. 

המדריך המלא לקרן פרייבט אקוויטי: כיצד להשיג השקעה מוצלחת

קרן פרייבט אקוויטי היא כלי השקעה יוקרתי ויעיל המאפשר לכם לקחת חלק בצמיחתן של חברות פרטיות מבטיחות. אם אתם מעוניינים להצטרף לעולם המרתק של ההשקעות הפרטיות, מדריך זה ילווה אתכם לאורך התהליך ויעזור לכם להשיג השקעה מוצלחת בקרן פרייבט אקוויטי.

הבנת המונח "קרן פרייבט אקוויטי"

קרן פרייבט אקוויטי היא קרן השקעות המנוהלת על ידי חברה לניהול השקעות ומגייסת כספים ממשקיעים פרטיים ומוסדיים כדי להשקיע בחברות פרטיות שאינן נסחרות בבורסה. מטרת הקרן היא לזהות חברות פרטיות בעלות פוטנציאל צמיחה גבוה, להשקיע בהן ולמכור את ההחזקות בעתיד במחיר גבוה יותר.

בחירת קרן פרייבט אקוויטי מוצלחת

כאשר אתם בוחרים קרן פרייבט אקוויטי להשקעה, חשוב לבחון מספר גורמים משמעותיים:

  1. 1. ביצועי עבר: בחנו את תיק ההשקעות של הקרן ואת התשואות שהשיגה בעבר.
  2. ניסיון וידע: ודא שלצוות הניהול של הקרן יש ניסיון רב ומוכח בהשקעות פרטיות בתחום שבו הקרן מתמקדת.
  3. אסטרטגיית השקעה: הבן את אסטרטגיית ההשקעה של הקרן ואת סוגי החברות שהיא מעוניינת להשקיע בהן.

תהליך ההשקעה

לאחר שבחרתם קרן פרייבט אקוויטי מתאימה, עליכם לעבור את תהליך ההשקעה:

  1. סינון ראשוני: הקרן תבצע סינון ראשוני של המשקיעים הפוטנציאליים על בסיס קריטריונים כגון סכום ההשקעה המינימלי, רקע פיננסי וניסיון השקעות קודם.
  2. דו"חות נאותות: אם תעברו את הסינון הראשוני, הקרן תבצע עליכם דו"חות נאותות כדי לוודא שאתם עונים על כל הדרישות החוקיות והרגולטוריות.
  3. הזמנה להשתתף: אם תעברו את כל השלבים הקודמים, תקבלו הזמנה רשמית להשתתף בקרן פרייבט אקוויטי.

ניהול הסיכונים

השקעה בקרן פרייבט אקוויטי כרוכה בסיכונים מסוימים, כגון חוסר נזילות, סיכון תפעולי וסיכון ענפי. לכן, חשוב לנהל את הסיכונים באמצעות:

  1. פיזור השקעות: השקיעו את הכספים שלכם במגוון קרנות פרייבט אקוויטי ותחומים כדי לפזר את הסיכון.
  2. הערכת סיכונים: העריכו באופן שוטף את הסיכונים הכרוכים בכל אחת מההשקעות שלכם.
  3. יעוץ מקצועי: התייעצו עם יועצים פיננסיים מנוסים לקבלת ייעוץ מקצועי בנוגע לניהול סיכונים.

סיכום

השקעה בקרן פרייבט אקוויטי יכולה להיות הזדמנות השקעה מרתקת ומשתלמת. עם זאת, חשוב להבין את התהליך לעומקו, לבחור קרן איכותית ולנהל את הסיכונים באופן נכון. בעקבות מדריך זה, אתם יכולים להתחיל את דרככם כמשקיעים בקרן פרייבט אקוויטי מוצלחת וליהנות מהיתרונות הרבים שהיא מציעה.

לפרטים נוספים צרו קשר

שאלות נפוצות

קרנות פרייבט אקוויטי הינן קרנות פרטיות, אשר אינן נסחרות בבורסה ומגייסות כספים ממוסדות וחברות שונות, החל מבנקים, חברות ביטוח, קרנות פנסיה וגם מאנשים פרטיים. התרכבות של קרנות אלו מתחלק ביען תפקידים של המשקיעים הנחשבים לשותפים מוגבלים (LP) כאשר במרבית הקרנות משקיעים אלו מחזיקים עד ל99% ממניות הקרן ואילו השותפים הכללים מחזיקים ב1% לפחות.

פלטפורמת iFunds מיועדת ליועצים פיננסים, מנהלי השקעות, פמילי אופיס והלקוחות שלהם. הלקוחות שמשקיעים דרך המערכת חייבים להיות לקוחות כשירים. בכדי לברר אם הנכם לקוח כשיר אנה פנו ליועץ ההשקעות שלכם או אלינו במייל ו/או טלפון