השקעות לא סחירות

משקיעים רבים מחפשים אחר ההשקעה הבאה שלהם, בין אם תהיה השקעה לטווח הרחוק ותעניק יציבות דרך פיזור נכון של כסף וכמה שפחות ”זעזועים” ובין אם מדובר בהשקעה מהירה, בעלת סיכון גבוה אך עם אפשריות לרווחים נאים במיוחד. עבור הסוג הראשון של ההשקעות אותן ציינו, ישנו ככל הנראה דרך נכונה וראויה לעשות זאת והוא על ידי השקעות לא סחירות.

השקעות שכאלו נעות על פני מגוון מוצרים להשקעה, בין אם מדובר בקרנות השקעה פרטיות, קרנות הון סיכון, קרנות עבור תשתיות ברחבי העולם ועד לקרנות נדל”ן. עם זאת בכדי להימנע ממקרים של עוקץ ולהנות באמת מהליך השקעה מניב, אספנו את המידע הקריטי ביותר עבור אלו המשקיעים בהשקעות לא סחירות.

השקעות לא סחירות
השקעות לא סחירות

תוכן עניינים

מה ההגדרה להשקעות לא סחירות?
כאשר מדובר בהשקעות לא סחירות, ככל הנראה מדובר על מספר השקעות גדול אשר עונות להגדרה די רחבה הכוללת בתוכה תשתיות, פיתוחים טכנולוגיים, תכנים טלוויזיוניים, קרנות השקעה בנדל”ן , הלוואות לחברות ועוד. כל אחת מההשקעות הללו תתאפשר במרבית המקרים על ידי קרן או גוף פיננסי אחר אשר חשופים אל השקעות אלו. במרבית המקרים הגוף הפיננסי או הקרן יהיו גם בעלי חזון, אסטרטגיה ודיסציפלינה סדורה כיצד יש לנהל את כספי המשקיעים במקרים כאלו.

השקעות שכאלו אמורות להעניק אי של יציבות בין השווקים השונים המוצעים כיום, כשהם נחשבים להשקעות בעלות רמת תנודות נמוכה במיוחד, יחד עם סבירות די גבוה לתשואה נאה. עם זאת השקעות שכאלו עדיין מושפעות מהשוק ההון בדרך כזו או אחרת, בין אם מדובר על מקרים כמו משבר ה”סאב פריים” אשר השפיע לא רק על קרנות נדל”ן אלא גם על שוק ההון בכללותו. אך למרות היתרונות ועל אף ההקשר בין שוקי ההון, לאורך ההיסטוריה השקעות אלטרנטיביות הוכיחו אחוזי תשואה הרבה יותר גבוהות גם לאחר זמני משבר וגם לפני.

יתרונות אל מול חסרונות
ובדומה לכל השקעה או רכישת מוצר, מומלץ ואף חשוב להכיר אילו יתרונות מתחבאים מאחורי ההשקעה הכספית שנעביר אל הגוף הפיננסי שנבחר. על כן היתרון הראשון בהשקעות לא סחירות, הוא בראש ובראשונה היכולת לפזר את ההשקעה ובכך להוריד את רמת הסיכון שבכל אחד מהם. כך למשל אם מדובר בהשקעות בפיתוחים טכנולוגיים, מנהל קרן מנוסה יידע לבחור בטכנולוגיה שאכן תבצע את השינוי המיוחל לאנושות כולה אך באותה הנשימה ידאג להשקיע סכום נכון בכדי להבטיח אלטרנטיבה נוספת ולא פחות מבטיחה.

מצד שני השקעות לא סחירות מתאפיינות גם במשך השקעה ארוך במיוחד, כאשר תקופת ההשקעה נעה בין 4 עד 10 שנים. דבר אשר הופך השקעות אלו לממש לא נזילות, אבל גם מאלץ את המשקיעים להמתין עד אל אפשרויות יציאה בנקודות זמן שונות. ולמרות שנזילות הכספים מהווה חיסרון בהשקעות אלו, אחד מהיתרונות הוא יכולת להעניק יציבות גם במקרים מורכבים.

למרות ההשפעה שעלולה להתקיים בין שוק ההון להשקעות אלטרנטיביות, להבדיל ממניות בשוק ההון אשר שווין נמכר במחירים נמוכים בהרבה ולעיתים אף בצורה פזיזה במיוחד בזמני משבר. בכל הקשור להשקעות אלטרנטיביות, היכולת לשמור על ערכן (עד כמה שניתן) עם בשעות משבר נחשב לדי גבוה ביחס להשעות בשוק ההון. עם זאת חיסרון של השקעות אלו, עלול להיות משמעותי עבור משקיעים שונים והוא כמובן סכום ההשקעה. שכן השקעות לא סחירות דורשות סכומי השקעה גבוהים במיוחד, החל ממאות אלפי שקלים ואף יותר.

ובמידה וגם אתם מעוניינים למצוא השקעה בלתי סחירה מתאימה לכם, מומלץ להיוועץ עם אנשי מקצוע בקיאים ומנוסים בהשקעות אלו כמו חברת iFunds.

לפרטים נוספים צרו קשר

שאלות נפוצות

כאשר מדובר בהשקעות לא סחירות, ככל הנראה מדובר על מספר השקעות גדול אשר עונות להגדרה די רחבה הכוללת בתוכה תשתיות, פיתוחים טכנולוגיים, תכנים טלוויזיוניים, קרנות השקעה בנדל"ן , הלוואות לחברות ועוד

ובדומה לכל השקעה או רכישת מוצר, מומלץ ואף חשוב להכיר אילו יתרונות מתחבאים מאחורי ההשקעה הכספית שנעביר אל הגוף הפיננסי שנבחר. על כן היתרון הראשון בהשקעות לא סחירות, הוא בראש ובראשונה היכולת לפזר את ההשקעה ובכך להוריד את רמת הסיכון שבכל אחד מהם.