השקעות נדלן בחול

מי לא היה מבקש להיכנס אל שוק הנדל”ן? סגנון השקעה שלא רק נחשב לאחת ההשקעות המשתלמות והכדאיות כיום מבין מנעד ההשקעות, אלא השקעה אשר עונה גם על צורך מאוד מאוד פשוט ובסיסי של בני האדם והוא כמובן קורת גג. אך מלבד הביצה המקומית בישראל, ממתינים למשקיע הישראלי מגוון רחב של שווקים ברחבי העולם אשר יוכלו להציע לא רק תנאי כניסה אטרקטיביים במיוחד אלא גם הזדמנויות חד פעמיות שכל הנראה לא נמצא בתל אביב או באם המושבות פתח תקווה. אבל לפני שרוכשים כרטיס טיסה אל היעד הנדל”ני הנבחר, חשוב להכיר כמה משתנים אשר יהיו קריטיים עבור השקעות נדל”ן בחו”ל ולא רק.

השקעות נדלן בחול
השקעות נדלן בחול

תוכן עניינים

איך להשקיע נכון בנדל”ן בחו”ל?

נדל”ן בחו”ל עלול להיות מגוון ורחב, בעל תשואה לא רעה וידרוש גם הון עצמי די נמוך אבל לצד כל אלו עבור משקיעים חסרי ניסיון או כאלו שאינם מכירים מעט את עולם השקעות הנדל”ן עלולים לצאת בעיקר עם שכר לימוד ועם מעט רווחים(אם בכלל). לכן אחת הפעולות הראשונות שיש לעשות בהשקעות כאלו, היא ביצוע מעמיק של מחקר לשוק המקומי אליו נרצה להגיע. בין אם מדובר במדינות מתפתחות כמו גאורגיה או רומניה ובין אם מדובר במדינות מפותחות כמו ארצות הברית, גרמניה או ספרד. 

בכל אחד מהשווקים הללו מתקיימים לא רק חוקי מיסוי שונים, אלא גם שחקנים, חוקים ואפילו תפישות חברתיות אשר ישפיעו על הרווחים בהשקעה כזו. לכן מומלץ להכיר את אחוזי התפוסה, את התשואה הממוצעת באזור, את מדיניות המיסוי של אותה המדינה וכמובן את חוזק השקל אל מול המטבע המקומי. עיקר הדבר בכל הקשור לחוזק השקל, יהיו השפעות על ההמרה מרווחי השכירות או המכירה של הנכס וכמובן שגם על תנאי הכניסה. לצד זאת זהות הבעלים, ערבויות בזמן הרכישה והדרך בה יעבור הכסף (לא רק בזמן הרכישה, אלא גם הרווחים) חייבים להיות ידועים לפני חתימה על כל חוזה בעסקאות כאלו. 

באילו מדינות מומלץ להשקיע?

ישראלים אוהבים השקעות נדל”ן בחו”ל במגוון אזורים על גבי הגלובוס, אבל אחת המדינות המומלצות להשקעות נדל”ן היא מדינה די קרובה וממוקמת במרחק של 45 דק’ טיסה מישראל והיא קפריסין. המדינה שנחשבת ליעד תיירותי מאוד מושך לא רק עבור הישראלים, מכילה מדי שנה מעל לשלושה מיליון תיירים המטיילים גם בערים המרכזיות וגם בחופים המרהיבים של המדינה. לצד זאת מדינת קפריסין נמצאת כיום בתנופת בנייה, החל ממרכזי מסחר שונים, דירות יוקרה, דירות נופש ועוד מנעד של פרויקטים. כמובן שלא לשכוח את תנאי המיסוי הנוחים של מדינת קפריסין, הנחשבים לנוחים במיוחד מבין מדינות ה-OCED.

מדינה שלא כל כך רחוקה מקפריסין וגם מישראל, אבל גם ממקמת עצמה במגמת עלייה גם כלכלית וגם מבחינה נדל”נית היא ללא ספק מדינת יוון. מדינת האיים שלה גם אמנת מס עם מדינת ישראל, מתאוששת ממשבר כלכלי עמוק המתקרב אל סיום, יחד עם חבילות סיוע כלכליות שהגיעו מהאיחוד האירופי. נתונים אלו מעודדים במיוחד עבור משקיעי נדל”ן, אשר יכולים לרכוש סוגים שונים של השקעות נדל”ניות במחירים די נמוכים ביחס למדינה אירופית. 

מדינה נוספת אשר הפכה לפופולרית בקרב משקיעי נדל”ן ישראלי, היא רומניה אשר נהנת מפריחה כלכלית בעשור האחרון אשר מביא לא רק מספר גדול של תיירים אלא גם ביקוש גואה של דירות לצד מחירי תשואה שרק הולכים וגדלים. כמו כן במדינה ניתן למצוא מנעד של פרויקטים חדשים, בעיקר בבוקרשט הנחשבת ליעד נחשק להשקעה במדינה. 

ובכדי להכיר את המשתנים ואת היעדים, הערים וסוגי הנדל”ן המתאימים להשקעה בנדל”ן בחו”ל.

כיצד לבחור נכס נדל"ן בחו"ל ולהשקיע בו בצורה חכמה

השקעה בנדל"ן בחו"ל יכולה להיות הזדמנות מרתקת לצבור הון ולהנות מאיכות חיים גבוהה. אך כמו בכל השקעה, חשוב להיערך כראוי ולבצע את הצעדים הנכונים כדי להצליח. במאמר זה נדון בדרכים לבחור בנכס מתאים ובשיקולים שיובילו אתכם להשקעה חכמה ובוגרת.

תבחינו עבורכם פוטנציאל השקעתי

השלב הראשון והחיוני ביותר בתהליך הוא לאתר יעדים עם פוטנציאל גבוה להשקעה נכונה. היכן נמצאים אזורים מבטיחים לרכישת נכסים? לשם כך עליכם לנתח כמה פרמטרים קריטיים:

מצב כלכלי ופוליטי יציב, שוק נדל"ן מתפתח ודינמי, ביקוש גבוה לנכסים מצד תושבים ותיירים, תשתיות נוחות ומפותחות, מיסוי אטרקטיבי למשקיעים זרים ושפע של בנייה חדשה ומגוונת.

מיקומו של הנכס – הבסיס להחלטה

לאחר שסימנתם את היעדים הפוטנציאלים, הגיעה העת לבחור נכס ספציפי. החלק החשוב ביותר הוא לבחון את המיקום המדויק בו הוא שוכן:

מרכז הערים הגדולות והיוקרתיות יקרים להשקעה אך גם מניבים יותר. לחילופין, אזורי פרוורים או שכונות בפאתי העיר זולים יותר אך הביקוש צפוי לגדול בשנים הקרובות.

היבטים נוספים כמו קרבה לתחבורה ציבורית, בתי ספר איכותיים, מתקני בידור ומסחר משפיעים על הערכת השווי והרווחיות העתידית.

פנו לייעוץ מקצועי ומומחים בתחום

השקעות נדלן בחול מצריכות עזרה במומחים הבקיאים בתחום: חברות ייזום, מתווכים, עורכי דין, רואי חשבון ובנקאים. הם יכולים להעניק לכם שירותי ייעוץ מעמיקים בנושאים הבאים:

בדיקות נאותות וכדאיות של עסקאות, היבטים חוקיים, משפטיים ומיסויים רלוונטיים, גישור על פערי שפה וניהול המשא ומתן מול הגורמים השונים.

שימו לב לאסטרטגיית ההשקעה לטווח ארוך

כשמשקיעים בנדל"ן בחו"ל, חובה לגבש אסטרטגיה ארוכת טווח. שאלו את עצמכם:

האם אתם מחפשים דירה למגורים בעתיד? האם אתם רוצים להשכיר ולקבל תזרים מזומנים חודשי? האם התכנון הוא למכור בעוד מספר שנים? 

התאימו את אסטרטגיית ההשקעה למטרותיכם האישיות ולנסיבות החיים בהן אתם נתונים כעת וצפויים להיות בהמשך.

סיכום

השקעות נדלן בחול דורשות הערכות מקיפה, ייעוץ מקצועי והתאמה מושכלת לצרכיכם ויעדיכם. ביצעו את המחקר הנדרש, מצאו נכס במיקום אטרקטיבי ובעל ביקוש, התמקדו בייעוץ רלוונטי ושקלו את האסטרטגיה לטווח ארוך. פעולה זהירה תניב לכם רווחיות משמעותית והנאה ממושכת מהנכס שתרכשו.


מומלץ להיוועץ עם המומחים שלנו
לפרטים נוספים צרו קשר

שאלות נפוצות

נדל"ן בחו"ל עלול להיות מגוון ורחב, בעל תשואה לא רעה וידרוש גם הון עצמי די נמוך אבל לצד כל אלו עבור משקיעים חסרי ניסיון או כאלו שאינם מכירים מעט את עולם השקעות הנדל"ן עלולים לצאת בעיקר עם שכר לימוד ועם מעט רווחים(אם בכלל). לכן אחת הפעולות הראשונות שיש לעשות בהשקעות כאלו, היא ביצוע מעמיק של מחקר לשוק המקומי אליו נרצה להגיע. בין אם מדובר במדינות מתפתחות כמו גאורגיה או רומניה ובין אם מדובר במדינות מפותחות כמו ארצות הברית, גרמניה או ספרד.

ישראלים אוהבים השקעות נדל"ן בחו"ל במגוון אזורים על גבי הגלובוס, אבל אחת המדינות המומלצות להשקעות נדל"ן היא מדינה די קרובה וממוקמת במרחק של 45 דק' טיסה מישראל והיא קפריסין.