השקעה בקרנות גידור

כאשר מדובר על השקעה גמישה, כזו אשר איננה כוללת רק מנהל השקעות יצירתי ובעל ניסיון אלא כזו המאפשרת ביזור מחושב של השקעות היא ללא ספק השקעה בקרנות גידור. השקעה שכזו מציעה מבנה משפטי מיוחד, בעל יכולת גמישות שאיננה מתקיימת כמעט באף השקעה אחרת בבורסה. עם זאת להשקעות אלו ישנם מבנים סדורים, תנאי כניסה ומספר סוגים של קרנות שונות להשקעה. במאמר זה נפרט על השקעה אלטרנטיבית זו.

השקעה בקרנות גידור
השקעה בקרנות גידור

תוכן עניינים

מהן קרנות גידור?

ההגדרה המשפטית של קרן גידור היא תאגיד, אשר מטרתו הוא סחר משותף של ניירות ערך הנסחרות בבורסה או ביצירה וקנייה של חוזים ואופציות עתידיות וכמו כן גם הפקת רווחים משותפים. קרנות הגידור מציעות הסתכלות מעט שונה להשקעות באופן כללי, כאשר מנהלי ההשקעות של קרנות אלו אינם כפופים למגבלות כמו גובה מינוף הקרן, כמות מזומן או חשיפה למט”ח. אלא מאפשרת סחר בכל מכשיר פיננסי סחיר, החל מחוזים, אגרות חוב, מטבעות, סחורות, מניות, אגרות בכורה ועוד מגוון של מכשירים אחרים. 

כמו כן המבנה המשפטי של קרנות גידור נקרא Limited Partnership, אליו מתחברים משותף כללי שהוא גם מנהל הקרן ונחשב גם לחברה בע”מ. בצורה כזו מתאפשרת השתתפות של מספר חברים בהשקעה, כאשר כל אלו ועוד פרטים נוספים מוגדרים בהסכם שותפות של כל קרן כמו תנאי יציאה, דרכי התשלום ואילו השקעות או ניירות ערך יהיו חלק ממנעד ההשקעות של הקרן. 

תנאי כניסה לקרנות גידור

הכניסה אל קרנות גידור עומדת על גבי מספר תנאים, כאשר הראשונה שבהם היא הגדרת הלקוחות כאשר רק “לקוחות ‘כשירים” יכולים להשתתף בקרנות בגידור ואילו בכל שנה יוכלו להצטרף לקוחות שונים ותחת מגבלה של עד 35 לקוחות לא כשירים בשנה. עם זאת ההגדרה ללקוח כשיר עוברת דרך הגדרה אחת מתוך שלושה, כאשר הראשונה שבהם היא שווי כולל של נכסים נזילים בבעלות אשר עולה על 5 מיליון שקלים, וגובה הכנסה אשר עולה על 600 אלף שקלים בשנה (לכל הפחות למשך שנתיים). 

הגדרה נוספת היא שווי כולל העולה על-8 מיליון שקלים של נכסים נזילים, בין אם מדובר בנכסים פיננסים מסוגים שונים, ניירות ערך למיניהן, מזומנים ופיקדונות. הגדרה שלישית ואחרונה ללקוחות כשרים והיא גובה הכנסה שנתית אשר תהיה מעל לסכום של 1.2 מיליון שקלים לאדם בודד ו-1.8 מיליון שקלים לתא משפחתי. כמו שציינו גם לקוחות שאינם עומדים באחת מההגדרות הללו, יוכלו להשתלב בהשקעה של קרנות גידור כל עוד וישנו מקום עבור משקיעים לא כשירים. 

קרנות פופולריות גידור?

קרנות גידור נעות על גבי מספר סוגים של קרנות, זאת למרות היכולת של קרנות גידור להשקיע בכל העולה ברוחו של מנהל הכספים. לכן קרנות אלו מסווגות במספר סוגים של תחומי השקעה, אחת מהן היא קרנות מאקרו אשר יתמקדו בהליכים מאקרו כלכלים עמוקים. לשם המחשה ניקח למשל השקעה במטבע הרופיי ההודי, ובמקרה המדינה העבירה מספר חוקים רגולטוריים אשר יוכלו לפתוח את הסחר הימי שלה אל מצרכים והשקעות בינלאומיות. ככל הנראה שהשקעה כזו, תתאפשר עם התחזקות של המטבע והסחר הבינלאומי.
סוג אחר של השקעות המנוהלת על ידי קרנות גידור, יהיו השקעות המתבססות על מסחר בתכיפות גבוהה שיכלול בתוכו דפוסי מסחר בין מדינות, בין מוצרים שונים ועד לאיתותים ושינויים כמותיים בשוק העולמי והרלוונטי. 

מעוניינים להשקיע בקרנות גידור? מומלץ להתייעץ עם המומחים שלנו ב-iFunds אשר ימצאו את קרן הגידור המתאימה עבורכם, בתנאי כמובן שאתם משקיעים כשירים. 

לפרטים נוספים צרו קשר

שאלות נפוצות

ההגדרה המשפטית של קרן גידור היא תאגיד, אשר מטרתו הוא סחר משותף של ניירות ערך הנסחרות בבורסה או ביצירה וקנייה של חוזים ואופציות עתידיות וכמו כן גם הפקת רווחים משותפים

קרנות גידור נעות על גבי מספר סוגים של קרנות, זאת למרות היכולת של קרנות גידור להשקיע בכל העולה ברוחו של מנהל הכספים. לכן קרנות אלו מסווגות במספר סוגים של תחומי השקעה, אחת מהן היא קרנות מאקרו אשר יתמקדו בהליכים מאקרו כלכלים עמוקים.

פלטפורמת iFunds מיועדת ליועצים פיננסים, מנהלי השקעות, פמילי אופיס והלקוחות שלהם. הלקוחות שמשקיעים דרך המערכת חייבים להיות לקוחות כשירים. בכדי לברר אם הנכם לקוח כשיר אנה פנו ליועץ ההשקעות שלכם או אלינו במייל ו/או טלפון