הזדמנות רכישה בחלקים מענף הטכנולוגיה

תובנות לקראת פעולה: הזדמנות רכישה בחלקים מענף הטכנולוגיה

הנסיגה של שמונה אחוזים לאחרונה, לצד דרישה חזקה ועתיד בהיר לצמיחה עולמית, הופכים את תחום המוליכים למחצה להזדמנות אטרקטיבית להשקעה ברבעון הרביעי של השנה.

ספטמבר הוכיח את עצמו כחודש הפכפך – לצד העונתיות ההיסטורית שלו – ואוקטובר מתחיל בצורה דומה כאשר במיוחד ענף הטכנולוגיה נתון ללחץ. מה צפוי לשווקים בשארית הרבעון הרביעי והיכן נמצאות הזדמנויות הרכישה היום?

לדעתנו, הנסיגה האחרונה והמהירה של שמונת האחוזים משמעה שחלקים בענף הטכנולוגיה, לדוגמה מוליכים למחצה, נקנים בצורה טובה יותר מזו שהם נמכרים בה. מנקודת מבט רחבה יותר, העונתיות החיובית וההתחזקות החוזרת של פרמטרים פונדמנטליים יהיו לצידם של השווקים במהלך הרבעון הרביעי של השנה.

chip

הזדמנות רכישה עבור מוליכים למחצה

העצה שלי למשקיעים מאז תחילת ספטמבר הייתה להקל בטכנולוגיה היקרה לאור הפוטנציאל לסכומים גבוהים יותר ולמדיניות כלכלית של מיסים תאגידיים גבוהים יותר, מיסים גבוהים יותר על רווחים זרים, ורווחי הון גבוהים יותר.

ואכן, מאז ספטמבר, הנאסד״ק נמצא בירידה של 7.35%-, המוליכים למחצה בירידה של 6.5%- ומגזרי התוכנה בירידה של 6.5%-, בניגוד לאנרגיה שנמצאת במגמת עלייה של 14.7%+ ולסל שיקום הנסיעות לאחר מגפת COVID, שנמצא בעלייה של 3.75%+. בשעה שאנחנו עדיין מקווים לטובת האנרגיה ולטובת שיקום מתמשך בתחום הנסיעות, הטכנולוגיה כבר אינה נחשבת למגזר עמוס יתר על המידה וסיכוני השיעורים הגבוהים יותר והשפעות המס מתומחרים כעת בצורה טובה יותר.

קרנות גידור מוכרות שירותי מידע טכנולוגי ותקשרות מאז מאי (למרות שהרכישות ממשיכות בתחום התוכנה). קרנות טכנולוגיה החלו לראות את הפדיונות הראשונים שלהן במהלך יוני 2021, כאשר המשקיעים העמיסו את ההשקעות על מוצרים כלכליים ועל אנרגיה במקום.

כתוצאה מכך, מכפיל ה-PE במגזר טכנולוגיית המידע של ה-S&P 500 נפל מ-27x ל-23.5x, למרות שהוא נשאר מעל הממוצע החמש–שנתי של 20x. תת–מגזר אחד בתחום הטכנולוגי – מוליכים למחצה – נראה כאילו הוא נמכר במחיר יותר ויותר אטרקטיבי במכפיל של 17.14x, תת–המגזר של המוליכים למחצה נמצא קצת מעל הממוצע החמש שנתי של 16.29x וכל הסימנים מצביעים על צמיחה שממשיכה עוד ועוד.

סביר להניח שהדרישה למוליכים למחצה רק תגדל במהלך הרבעון הרביעי ולאחריו

תת ענף המוליכים למחצה נהנה מדרישה עמידה ומחזורית ומכוח תמחור לצד מלאי נמוך מהממוצע. מכירות המוליכים למחצה עלו ב-31% שנה אחר שנה באוגוסט, לדוגמה, כשמחיר המכירה הממוצע עלה ב-12% שנה אחר שנה. בהתבוננות קדימה, הכוחות העיקריים המניעים את הדרישה למוליכים למחצה – מכשירי טלפון חכמים בטכנולוגיית 5G, השמת יחידות בסיס בטכנולוגיית 5G, תשתיות ענן, ותעשיית הרכב – כולם צפויים להראות צמיחה משמעותית.

 

  • הצורך בתשתיות ענן ככל הנראה תצמח ב-18% בשנה הנוכחית וכן ב-15% עד 20% במהלך 2022.
  • צמיחת היחידות בטלפונים חכמים בטכנולוגיית 5G צפויה להכפיל את עצמה לכל הפחות במהלך השנה הנוכחית ולעלות ב-40% נוספים בשנה הבאה.
  • במחצית השנייה של שנת 2021 ההוצאות ההוניות בתחום הטלקום עלו ב– 13% ביחס להוצאות שהיו במחצית הראשונה של שנת 2021 והן צפויות לעלות בשנת 2022 ב 9% נוספים
  • ייצור הרכבים צפוי לחזור לצמיחה של 2% השנה ולצמוח בעוד 9% בשנת 2022.

צמיחה עולמית גדולה יותר ככל הנראה תספק זרז נוסף לשוק המוליכים למחצה. יש תמימות דעים בהערכות הקוראות להאצה בצמיחה העולמית, מ-5% ברבעון השלישי ל-5.6% ברבעון הרביעי, כשהשווקים של מדינות מתפתחות מובילים את הצמיחה בשיעור צפוי של 7.1%.

ירידה במקרי ה-COVID תסייע להניע את הצמיחה הזאת והיא אמורה להקל על הפגמים בשרשרת האספקה, שפגעו בתעשיית המוליכים למחצה, בין היתר. משמעותם של מקרים מעטים יותר של COVID ופחות עובדים בסגר היא שהנמלים יכולים להיפתח מחדש, פעילויות המפעל יכולות להימשך, ונהגי המשאיות יכולים לחזור לעבודה. זה יסייע להקל על צווארי הבקבוק בשרשרת האספקה במהלך הרבעון הרביעי של השנה ולאחר מכן.

הרבעון הרביעי גם כולל התחלה של מחזור ההצטיידות מחדש הנדרש כל כך משום שהיחס בין המלאי למכירות נמוך במיוחד והייצור התעשייתי וההזמנות החדשות יהיו צריכות להצטבר כדי לשחזר אותם. חידוש המלאי בתעשיית המוליכים למחצה ימשיך ברבעונים שלאחר מכן, ויעניק תמיכה נוספת.

בסופו של דבר, הרבעון הרביעי הוא גם תקופה חזקה מבחינה היסטורית בכל הנוגע לדרישה למוליכים למחצה. הדרישה גוברת בחלקה בשל עונת החגים, שגורמת למכירות חזקות של מוצרי צריכה חשמליים המשתמשים בשבבים מוליכים למחצה. זה משולב עם עלייה מתמשכת בדרישה העולמית למוליכים למחצה והתבנית העונתית הזאת נראית כאילו היא באמת תחזיק השנה.

לדעתנו, ההערכה הזאת, המיקום והגדרת הזרז לצמיחה, בשילוב עם תקופת דרישה עונתית חזקה למוליכים למחצה, מעניקה נקודה אטרקטיבית למשקיעים המעוניינים להוסיף את תת–המגזר הזה להשקעות שלהם לאחר הנסיגה שחווה לאחרונה.