למה מומלץ כיום להשקיע בקרנות אלטרנטיביות?

קרנות השקעה אלטרנטיביות בהשוואה להשקעות מסורתיות

בנוף הכלכלי המשתנה במהירות של ימינו, אפשרויות השקעה מסורתיות לא תמיד מספקות את רמת הגיוון והתשואה הרצויה. קרנות השקעה אלטרנטיביות מציגות הזדמנות מפתה לחקור מגוון רחב יותר של נכסים מעבר למניות ואיגרות חוב, כגון הון פרטי, הון סיכון, נדל"ן, סחורות וקרנות גידור. לנכסים אלה יש לרוב מתאם נמוך יותר עם השווקים המסורתיים, מה שהופך אותם לפחות רגישים לתנודתיות בשווקים ועשויים לספק תשואות טובות יותר מותאמות סיכון. בנוסף, קרנות אלטרנטיביות יכולות לשמש הגנה יעילה מפני אינפלציה, שכן נכסים מסוימים בקטגוריה זו נוטים להניב ביצועים טובים יותר בתקופות אינפלציה. על ידי שילוב קרנות השקעה אלטרנטיביות בתיקי השקעות, משקיעים ישראלים יכולים להשיג פיזור גדול יותר, פוטנציאלי לשפר תשואות ולהפחית סיכונים בתנאי שוק לא ודאיים.

יתרונות ההשקעה בקרנות אלטרנטיביות

  • גיוון: קרנות השקעה אלטרנטיביות מציעות גישה לסוגי נכסים ייחודיים שעשויים להיות בעלי מתאם מועט עם השווקים המסורתיים. על ידי גיוון בין נכסים אלטרנטיביים שונים, משקיעים יכולים להפחית את החשיפה שלהם לעליות ומורדות של שוק המניות, ולשפר את יציבות התיק.
  • פוטנציאל לתשואות גבוהות יותר: להשקעות אלטרנטיביות רבות, כגון הון פרטי והון סיכון, יש פוטנציאל להניב תשואות גבוהות יותר בהשוואה להשקעות מסורתיות בטווח הארוך. הזדמנויות אלו נובעות מהיכולת שלהם להשקיע בסטארט-אפים מבטיחים, בפרויקטי נדל"ן ומיזמים אחרים עם פוטנציאל צמיחה משמעותי.
  • הפחתת סיכונים: קרנות אלטרנטיביות נוקטות לעתים קרובות באסטרטגיות שונות שמטרתן לנהל סיכונים בצורה יעילה. לדוגמה, קרנות גידור משתמשות בטכניקות מתוחכמות כמו פוזיציות ארוכות-שורט כדי להגן על הון במהלך מיתון בשוק, ובכך לשמר את העושר.
  •  גידור אינפלציה: כמה נכסים אלטרנטיביים, כמו נדל"ן וסחורות, הניבו ביצועים היסטוריים טובים בתקופות אינפלציוניות. השקעה בנכסים אלו יכולה לשמש כגידור יעיל מפני עליית האינפלציה, תוך הגנה על כוח הקנייה של המשקיע.

מי יכול להשקיע בקרנות אלטרנטיביות?

בעבר קרנות השקעה אלטרנטיביות היו נגישות בעיקר למשקיעים מוסדיים ולאנשים בעלי הון גבוה. עם זאת, קרנות אלטרנטיביות רבות מציעות כיום הזדמנויות למגוון רחב יותר של משקיעים. משקיעים מוסמכים, העומדים בדרישות מסוימות של הכנסה או שווי נקי, יכולים לגשת למגוון רחב של קרנות חלופיות. בנוסף, חלק מהקרנות הורידו את סכומי ההשקעה המינימליים שלהן, מה שמאפשר למשקיעים בודדים מוסמכים להשתתף במיזמים אלה.