הסוגים השונים של קרן השקעות בנדל"ן

 

הסוגים השונים של קרן השקעות נדל"ן

הסוגים השונים של קרן השקעות בנדל"ן

 

תחום ההשקעות בישראל נחשב לתחום די פופולרי ובעשורים האחרונים גם להרבה יותר מגוון, זאת לא רק בשל חשיפה הולכת וגדלה של מניות עולמיות לציבור הישראלי אלא בשל מגוון מכשירים פיננסים ולרבות קרן השקעות בנדל"ן. קרנות אלו מתחלקות בין קרנות בבעלות פרטית לבין קרנות בבעלות ציבורית, כשמרבית הפעילות שלהן מתבססת על רכישה של נכסי נדל"ן, קרקעות וכמובן אחזקה של נכסים החל מגביית דמי שכירות ועד לניהול ותחזוקה שוטפת של הנכס. השקעות אלו גם הפכו לפופולריות בשל סוגי הקרנות, סוגי הביצועים של כל קרן וכמובן בגלל יכולת להנות מיתרונות של השקעה מבלי הכאב ראש של השקעה. 

 

למה לבחור בקרן השקעות נדל"ן?

הנדל"ן הישראלי נחשב לענף די מוביל בכל הקשור להשקעות, אך באותה נשימה עלול להרגיש מעט צפוף עבור משקיעים חדשים או לכאלו בעלי הון עצמי נמוך. בשל כך לא מעט משקיעים בוחרים לבצע השקעת נדל"ן דרך קרן השקעות בנדל"ן, זאת בשל תנאי כניסה די נוחים המותאמים גם לשווי הזכויות של המשקיעים על הנכס ובאותה המידה גם יחס התשואה ממנו ייהנו. כמו כן בבחירה בקרן השקעות נדל"ן, מדובר לא רק בבחירה "זולה" חלילה אלא בבחירה אסטרטגית אשר תוכל לסייע בפיזור השקעות בצורה משכילה. 

כך למשל קרנות השקעה שונות בנדל"ן, מציעות פיזור כספי בכדי להתגבר על מקרים של ירידה בנכס, בתהליכי בנייה שנכשלו או כל גורם אחר. בצורה כזו היא מאפשרת למשקיעים שלה לא להניח את "כל הביצים בסל אחד", אלא מאפשרת להם פיזור סיכונים אסטרטגי אשר עלול למזער נזקים במקרים שכאלו. 

סוגי קרנות השקעה בנדל"ן

השקעות בקרן השקעות בנדל"ן נחשבות להשקעות די "חדשות", כאשר בישראל קיימות מספר קרנות בודדות ואילו במדינות ברחבי העולם ישנן עשרות ואף מאות קרנות שונות. עם זאת עדיין קיימים סוגים שונים של קרנות, כמו קרן השקעות בפרויקטים של התחדשות עירונית החל מפרויקטים פנים ישראלים ועד לפרויקטים וחברות המתמחות בסוג נכסים אלו. 

כמו כן קיימות גם קרנות נדל"ן המתמחות באזורים שונים ברחבי הגלובוס, החל ממדינות כמו קנדה ועד למדינות אירופה, כאשר כל אחת מהקרנות הללו מתמחה בניהול סיכונים, התמחות במערכת המיסוי של אותה המדינה וכמובן רמות אחזקה וניהול שונות.