קרן השקעות בנדלן

אחד מתחומי ההשקעה הבולטים בישראל הוא ללא ספק תחום הנדל”ן, אשר מביא עימו לא מעט סוגים שונים של הזדמנויות השקעה שונות ומגוונות. בין אם מדובר בהשקעות בדומתן של מרכזים מסחריים, דירות נופש ואפילו אזורי אחסון ועד אל פרויקטים שונים של התחדשות עירונית או נכסים שונים ברחבי העולם. עם זאת גם בתוך שוק השקעות רותח שכזה קיימות אופציות שונות להשקעה, כאשר אחת מהן היא קרן השקעות בנדל”ן. השקעות אלו נחשבות להשקעות אלטרנטיביות, שכן חלק מהקרנות יכולות להיות קרנות פרטיות או קרנות ציבוריות המגייסות את כספן ממשקיעים פרטיים. השקעות אלו יכולות לנוע בין מגוון רחב של נכסים שונים, מה שהופך השקעה שכזו לכדאית ולבעלת יתרונות מרובים. 

קרן השקעות בנדלן
קרן השקעות בנדלן

תוכן עניינים

מה היתרונות ועבור מי השקעות אלו מתאימות?

השקעה בנדל”ן איננה אפשרית עבור כל אחד, עם זאת כאשר מדובר בהשקעה בקרן השקעות נדל”ן השקעה שכזו הופכת להרבה יותר קרובה מאי פעם. זאת בשל הצורך בסכומים נמוכים ביחס להשקעות נדל”ן ישירות מה שמוביל גם אל הנקודה השנייה, בה השקעה שכזו גם תבטיח פיזור סיכונים. השקעה בקרנות השקעה בנדל”ן, יאפשרו פיזור של השקעה במספר נכסים וכך גם במקרה ובו ערכו של הנכס ירד אחוזי התשואה יפגעו פחות ביחס לשאר הנכסים המושקעים בקרן. 

ולמרות שכל השקעה דורשת מבעליה לבצע מעט מחקר ושיעורי בית, כאשר מדובר בהשקעה בקרן השקעות נדל”ן, מדובר במרבית המקרים גם על צוות אשר יוכל להעניק ליווי מקצועי תוך כדי ניתוח פרמטרים שונים כמו עלויות מס, היטלי שבח ועד להערכות שווי וצמיחה של הנכסים המושקעים. כל אלו יאפשרו גם לאזרח הממוצע שבמרבית המקרים מגיע ללא ידע מקדים בנדל”ן, לבצע השקעות אפקטיביות ומעולות בשוק הנדל”ן המתפתח בישראל ובעולם. 

 

אילו סיכונים עומדים בהשקעה בקרנות נדל”ן?

הרבה לפני הירידה אל מדוע מומלץ להשקיע בקרן השקעות נדל”ן, חשוב להכיר את הסיכונים והחסרונות אשר עלולים להפתיע חלק לא קטן מהישראלים. הראשון שבהם ובמיוחד כאשר מדובר בהשקעות כל-כך מבוקשות כמו נדל”ן, יהיה סיכון ניהולי. סיכון זה מורכב מאיכות העסקה, שכן עסקה בה זמן הבנייה ו/או הניהול של הנכס אינו תקין – יכולה להביא לרווחים נמוכים ואף להפסד. רובד שני יהיה עסקה בעלת מבנה יציב, שכן לא רק מבנים זקוקים לתשתיות יציבות אלא גם עסקות נדל”ן החל מבחירת הנכס ועד לבחירת אנשי המקצוע בידי היזם ועמידה בתאריכים.  כמו כן לא מעט ישראלים נופלים אל תרמיות שונות, בין אם דרך הרשתות החברתיות ועד לפרסומים עם נתונים מפוברקים כמו בעלות נכס לא נכונה, אישורי בנייה ועוד. על כן בדיקת עורך דין או זכויות חתימה בבנק, יאפשרו שקיפות והבנה הרבה יותר מעמיקה כי השקעה שכזו לא תרד לטמיון. וכמו בכל שוק עלולים להתעורר לא מעט סיכונים גם בהשקעות בקרנות נדל”ן, אשר עלולים להיות גבוהים יותר ככל שהפרויקט נמצא בשלבים מוקדמים. 

 

באילו קרנות ניתן להשקיע?

כיום קרנות השקעה בנדל”ן קיימות גם בישראל וגם במדינות שונות ברחבי העולם, כאשר חלקן מתמחות בסוגים שונים של נדל”ן, בין אם בפרויקטים של התחדשות עירונית ועד אל פרויקטים של מגורים, מרלוגים, אזורי מסחר ועוד. כמו כן ההבדלים בין הקרנות משתנים לא רק בסוגי הנדל”ן, אלא גם אופי המיסוי של כל אחת מהן, בין אם מדובר במדינות בחו”ל ועד להגדרת החברה על פי החוק הישראלי. אם גם אתם מעוניינים למצוא קרן השקעה בנדל”ן מותאמת עבורכם, החל מחישוב עלויות המס וכלה בבחירה שתהיה הגיונית ביחס להכנסה שלכם, מומלץ לעשות זאת בעזרת ייעוץ מנוסה ומקצועי. בדיוק כמו זה שניתן לקבל אצל המומחים של iFunds . לפרטים נוספים צרו קשר

שאלות נפוצות

השקעה בנדל"ן איננה אפשרית עבור כל אחד, עם זאת כאשר מדובר בהשקעה בקרן השקעות נדל"ן השקעה שכזו הופכת להרבה יותר קרובה מאי פעם.

 

הרבה לפני הירידה אל מדוע מומלץ להשקיע בקרן השקעות נדל"ן, חשוב להכיר את הסיכונים והחסרונות אשר עלולים להפתיע חלק לא קטן מהישראלים.