היבטים חשובים של השקעות אלטרנטיביות:

השקעות אלטרנטיביות הן אפשרויות השקעה לא מסורתיות החורגות ממניות, אג"ח ומזומן. השקעות אלו צברו פופולריות בשנים האחרונות כאשר משקיעים מחפשים פיזור, תשואות גבוהות יותר והגנה מפני תנודתיות בשוק.

מורכבות  

מאפיין מרכזי אחד של השקעות אלטרנטיביות הוא המורכבות שלהן. בניגוד להשקעות מסורתיות הנסחרות בקלות בבורסות ציבוריות, להשקעות אלטרנטיביות יש לרוב נזילות מוגבלת ואופקי השקעה ארוכים יותר. משמעות הדבר היא שייתכן שמשקיעים יצטרכו לקשור את הונם לתקופות ממושכות לפני מימוש תשואות.

השקעה

השקעות אלטרנטיביות דורשות בדרך כלל סכום השקעה מינימלי גבוה יותר בהשוואה להשקעות מסורתיות. לקרנות הון פרטיות, לאמצעי השקעה אלטרנטיביים אחרים יש לרוב חסמי כניסה גבוהים, מה שהופך אותם לנגישים בעיקר למשקיעים מוסמכים ולמשקיעים מוסדיים.

תשואות

היבט חשוב נוסף של השקעות אלטרנטיביות הוא הפוטנציאל שלהן לתשואות גבוהות יותר. מכיוון שהשקעות אלטרנטיביות פועלות בשווקים פחות יעילים ומשתמשות באסטרטגיות מורכבות, יש להן פוטנציאל לייצר תשואות מעל הממוצע. עם זאת, פוטנציאל זה לתשואות גבוהות יותר מגיע עם סיכונים מוגברים, כולל חוסר נזילות, מינוף ותנודתיות בשוק.

גיוון

גיוון הוא יתרון מרכזי של השקעות אלטרנטיביות. על ידי הוספת נכסים בעלי מתאם נמוך להשקעות מסורתיות, משקיעים יכולים להפחית את הסיכון הכולל של התיקים שלהם. זה חשוב במיוחד בתקופות של תנודתיות בשוק כאשר סוגי נכסים מסורתיים עשויים לחוות תנודות משמעותיות.

נדל"ן הוא אפשרות השקעה אלטרנטיבית פופולרית המציעה הפקת הכנסה, גידול הון והטבות גיוון. משקיעים יכולים לקבל חשיפה לנדל"ן באמצעות בעלות ישירה על נכסים, קרנות השקעות נדל"ן (REITs), או פלטפורמות מימון המונים נדל"ן.

פריטי אספנות, כגון אמנות, יין, מכוניות קלאסיות ומטבעות נדירים, הם השקעות אלטרנטיביות שיכולות לעלות בערכן לאורך זמן. נכסים אלה מציעים ערך אסתטי בנוסף לתשואות פיננסיות פוטנציאליות, מה שהופך אותם לפופולריים בקרב אספנים ומשקיעים כאחד.

מטבעות קריפטו הופיעו כסוג השקעות אלטרנטיביות חדש הפועל מחוץ למערכות פיננסיות מסורתיות. ביטקוין, Ethereum ונכסים דיגיטליים אחרים זכו לתשומת לב בזכות הפוטנציאל שלהם לחולל מהפכה בתחום הפיננסים ולספק גיוון בתיקי ההשקעות.

לסיכום, השקעות אלטרנטיביות מציעות למשקיעים דרך לגוון את תיקי ההשקעות שלהם, לשפר את התשואות ולגשת להזדמנויות השקעה ייחודיות.