בדיקת נכס השקעות נדל"ן בחו"ל

בדיקת נכס השקעות נדל"ן בחו"ל

 

השקעות נדל"ן בחו"ל ליד הים

 

עם השקעות נדל"ן בחו"ל תמיד מומלץ לבצע בדיקה מקיפה של הנכס לפני ביצוע הרכישה. בשל כך בחלק מעסקאות הרכישה יצירת קשר עם פקחי נכסים או קבלנים מקומיים תהיה קריטית בכדי להעריך את התקינות המבנית, האינסטלציה, מערכות החשמל וכל צרכי תחזוקה או שיפוץ פוטנציאליים. בנוסף חשוב לוודא כי הכנס שבחרנו נקי לחלוטין משעבודים, לא לקבלן ולא למחלוקות משפטיות אחרות. עריכת של בדיקות מסוג אלו על הנכס יפחיתו במידה ניכרת את הסיכון לבעיות בלתי צפויות ויבטיחו חווית רכישה ובעלות מקסימלית.

מיקום הנכס

כמו כן חשוב לקחת בחשבון את מיקומו של הנכס ופוטנציאל הצמיחה שלו. לכן מומלץ לבצע הערכה של  גורמים שונים כגון קרבה לשירותים ציבוריים, רשתות תחבורה, מרכזי תעסוקה, אזורי בילוי ואטרקציות תיירותיות. יחד עם זאת אם נבקש להכיר את יחס הביקוש של האזור בו ממוקם הנכס, מומלץ גם להכיר את המגמות המקומיות בשוק הנדל"ן כמו האם אזור חווה צמיחה בערכי הנכסים בשנים אחרונות? ומה הוא הביקוש להשכרה? השקעה במיקומים עם פוטנציאל צמיחה חזק תוכל להגדיל את הסבירות לגידול שווי הנכס וכמובן הכנסה משכירות.

 

היבטי מס ומימון של השקעות נדל"ן בחו"ל

ברכישה של נכס במדינה זרה, חשוב שנכיר לא רק את שוויה הפוטנציאלי של הדירה או את אזורי הבילוי הסמוכים אליה. אלא גם את אפשרויות המימון והמיסוי, לכן בעת חיפוש השקעות נדל"ן בחול, מומלץ לבדוק אחר אפשרויות המימון הקיימות במדינה הזרה. שכן חלק מהמדינות מציעות אחוזי מימון משתנים למשקיעים זרים, כאשר פרמטר זה יעזור לנו להעריך את כדאיות של השגת מימון כמשקיעי חוץ. יחד עם אפשרויות המימון הבינלאומיות חשוב גם להבין את מערכת המיסוי של אותה המדינה. בתחום של השקעות נדל"ן בחו"ל ייתכן ונאלץ לשלם מס במספר נקודות, החל ממיסי רכישה משתנים בחלק מהמדינות ועד למס כנסה מהשכרת הנכס ועוד. עוד נקודה שיכולה להיות מועילה עבור רבים מהמשקיעים הישראלים בחו"ל, היא היכרות גם עם אמנות המס שקיימות בין מדינת ישראל ללא מעט מדינות החל מבלגיה, ברזיל, ארצות הברית וכלה ביוון ספרד ופולין.