קרנות הון פרטי Private Equity

קרנות הון פרטיות Private Equity

קרנות הון פרטיות – Private Equity – היא הקטגוריה הגדולה והוותיקה ביותר בתחום של השקעות אלטרנטיביות. קרנות הון פרטיות הם מרכיב חיוני בכל פרוטפוליו של השקעות במטרה לשפר את התשואה הכוללת של התיק והגיוון של ההשקעות בתיק. קרנות הון פרטיות מוקמות כשותפות מוגבלת והן משקיעות לרוב בנכסים פרטיים שאינם סחירים. Ifunds בוחרת ומביאה לקהל הישראלי את מיטב מנהלי קרנות ההון הפרטיים מרחבי העולם.

קרנות הון פרטיות מוקמות בד”כ במבנה של קרנות סגורות. בקרן סגורה, המנהלים מגייסים סכום מוגדר מראש של כספים ואז הקרן “סגורה” למשקיעים נוספים. היכולת והיקף הגיוס של הקרן תלויה באסטרטגיה, בתעשייה ובפילוסופיה של המנהלים. הקרן פועלת בדרך כלל למשך 5-7 שנים ואז היא מפרקת ומחלקת את נכסיה. ביצועי הקרן מתפרסמים מדי רבעון, אך בשל העובדה שרוב הנכסים הם לא סחירים, רק עם פירוק ופירעון סופי של הקרן נקבעה באופן סופי התשואה – IRR – של הקרן. משקיעים בקרנות הון פרטיות “ינעלו” את השקעתם למחזור החיים של הקרן. ישנם מנהלי קרנות אשר מציעים חלוקת הכנסות תקופתית ובכך מאפשרים למשקיעים בקרן להנות מהכנסה שוטפת עד לפירעון או למכירה של האחזקות בקרן. 

מנהלים בולטים, אשר משיגים תשואות עודפות לאורך זמן, מגייסים כספים במהירות לכל קרן חדשה שהם מקימים. קרנות אלו נחשקות מאוד והגישה ללקוחות חדשים וללקוחות אשר משקיעים סכומים נמוכים קשה מאוד.  iFunds מספקת לשוק הישראלי נגישות למנהלי קרנות הון פרטיות ברמה גבוהה עם השקעה מינימלית נמוכה. ההשקעה בקרנות נעשית באמצעות קרן הזנה – feeder funds – אשר מוקמת ומנוהלת ע”י Icapital

אסטרטגיות קרנות הון פרטיות מזוהות בדרך כלל באמצעות מחזור החיים של חברות

Life Cycle 3

1

הון סיכון

משקיעות בחברות בשלבים מוקדמים. אסטרטגיה זו מאופיינת בהשקעות בסיכון גבוה ותשואה גבוהה.

2

קרנות הון פרטיות

משקיעות בחברות צמיחה יחפשו חברות שמצליחות ברמה מקומית ויש להם סיכוי להגיע לצמיחה ברמה הארצית או הבינלאומית. לדוגמא חברות שצמחו באזור מסוים בארה"ב ורוצות להגיע לפריסה בכל ארה"ב.

3

אסטרטגית חוב או אשראי

מתמקדת בחברות המעדיפות מימון באמצעות הלוואות על פני השקעת הון ומכירת מניות וזאת כדי לשמר את מבנה הבעלות על החברה. אסטרטגיית חוב או אשראי הפכו לקטגוריית משנה גדולה ומהותית והיא פעמים רבות נחשבת קטגוריה נפרדת – עיינו בקטגוריית האשראי הנפרדת שלנו.

4

רכישה ממונפת

חברות הון פרטיות בקטגוריית הרכישה הממונפת יממנו רכישת חברה – פרטית או ציבורית – ישפרו ויוסיפו ערך לחברה ובסופו של דבר ימכרו את החברה למטרות רווח.

5

חוב במצוקה Distress

קרנות הון פרטיות הפועלות בקטגוריית החוב במצוקה יבקש לממן חברות שנמצאות בקשיים כלכליים או תפעוליים וזקוקות להון כדי להמשיך לפעול. אסטרטגיה זו מאופיינת בסיכון גבוה ותשואה גבוהה

ביצועי הקרנות ההון הפרטיים לעומת שוק המניות הגדילו את נתח השוק של קרנות ההון הפרטי בקרב תיקי המשקיעים המוסדיים. בישראל לדוגמא, גדל תיק ההשקעות האלטרנטיביות של קרנות הפנסיה מ -0.5% בשנת 2006 לקרוב ל -5% בשנת 2020. השקעות מסוג זה נשלטו במידה רבה על ידי משקיעים מוסדיים בשל הדרישה למינימום השקעה גבוה, חוסר בנראות ובשקיפות ועלויות עסקה גבוהות. הפלטפורמה המתקדמת של iFunds משנה את חוקי המשחק בישראל ופותחת את השוק של קרנות הון פרטיות למשקיעים קמעונאיים כשירים.

shutterstock 438724810 scaled