עלייתן של ההשקעות בקרן פרייבט אקוויטי

עלייה של קרן פרייבט אקוויטי

עלייתן של ההשקעות בקרן פרייבט אקוויטי


בכל הקשור אל השקעות שונות נראה כי עלייתן הולכת ומתרחבת בעשורים האחרונים, כאשר משקיעים ישראלים אינם נחשפים עוד להשקעות אג"ח מקומיות או מניות מגוונות משווקים שונים בעולם אלא גם בקרן השקעה פרטיות או בשמן המקורי קרנות פרייבט אקוייטי. קרנות אלו בשונה מהשקעות "רגילות" כמו השקעה במניות או באג"ח, נחשבות להשקעה לטווח הרחוק ומתבצעת באמצעות התאגדות של משקיעים. הכניסה עבור קרנות כאלו דורשות עמידה במספר תנאים מצידם של המשקיעים, אך הן נחשבות לקרנות בעלות אפיקי השקעה מגוונים המשמשים גם לטווח הרחוק כשלרובן קיימות דיסציפלינות ברורות בכל הקשור להשקעות בסכומי כסף לא קטנים. 


קרן פרייבט אקוויטי-עקרונות ומי יכול להשקיע

 

לפני הירידה אל הפרטים חשוב לדעת כי משקיעים המבקשים להשתתף בהשקעה בקרן פרייבט אקוויטי, על המשקיעים להיות מוכרים כמשקיעים כשרים. הכרה זו מתקיימת בהימצא הכנסה שנתית אשר עולה על מיליון וחצי שקלים, נכסים נזילים בשווי של כ-8 מיליון שקלים ומעלה ותנאים נוספים. אך הייחודיות והבידול של קרן פרייבט אקוויטי נע גם דרך העקרונות המובילים סוגי קרנות אלו, כאשר הראשון שבהם הוא בביצוע תחזית ריאלית ומדוקדקת לאורך זמן. שכן השקעות אלו הינן השקעות לטווח הרחוק, מה שמוביל לנקודה הבאה בה והיא שקרנות אלו מתבססות על מודל השקעה ותגמול המתנהלים בצורה ייחודית ומחשבים לא רק את ירידת השווי בהשקעה אלא גם מתנה את משיכת התגמול בתוספת תשואה ובכך מגנה על משקיעי הקרן.

קרנות השקעות פרטיות מבצעות השקעה במגוון

גופים, תחומים ופעולות אחרות עליהן נפרט בשורות הבאות אבל עקרון שהוא ללא ספק יתרון מעולה הוא פיזור השקעות והורדת יחסי הסיכון שלהן. כל זאת מתאפשר גם בזכות מגוון תחומי ההשקעה המוצעים בכל קרן. 


אילו קרנות פרייבט אקוויטי קיימות?

 

כאשר מדובר בהשקעה בקרן פרייבט אקוויטי מדובר במנעד של סוגי קרנות, החל מקרנות השקעה בנדל"ן מסחרי או נדל"ן לפיתוח כמו של התחדשות עירונית ובין אם מדובר בקרנות הון סיכון עבור יזמים בצורות שונות. כל קרן שומרה לה את האסטרטגיה המושחזת שלה, חלק מבקשים לבצע רכישות ממונפות כמו הבראה של חברות ומכירה שלהן, חלק מהקרנות מבקשות לעשות זאת במלונות ואפילו בבנייני דירות פרטיים ועוד. חלק לא קטן ממנהלי קרנות פרייבט אקוויטי מתלווים אל אותן ההשקעות, החל מניהול הנכסים ועד להבראה של החברה באמצעות תוכניות מותאמות ופיקוח שלהן.