כל הסיבות להשקעה אלטרנטיבית

השקעות אלטרנטיביות, המקיפות קשת רחבה הכוללת הון פרטי, הון סיכון, נדל"ן, קרנות גידור ומטבעות קריפטוגרפים, כבשו את דמיונם של משקיעים ברחבי העולם. אבל מה הופך השקעות אלו לכל כך מפתות, במיוחד בשנים האחרונות?

החוכמה המקובלת של "אל תשים את כל הביצים בסל אחד" מצאה את התגלמותה בהשקעות אלטרנטיביות. משקיעים היו עדים לשבריריות של השווקים המסורתיים במהלך משברים כלכליים בשנים האחרונות, מה שהוביל לרצון מוגבר לגיוון. החלופות המוצעות באמצעות השקעה אלטרנטיבית מאפשרת לצמצם את הסיכון על ידי הוספת נכסים לא מתואמים לתיקים ויצירת חיץ נגד תנודתיות בשוק.

לצד הצורך בגיוון שהתעורר, כשמדובר על השקעה אלטרנטיבית אחת הסיבות בזכותה השקעות אלו הפכו לכל כך פופולריות היא גם הזדמנות השקעה בעלת תשואה משמעותית. שכן בסביבה עם תשואה נמוכה, המשקיעים יחפשו ללא הפוגה הזדמנויות שיכולות להציע תשואות משמעותיות. השקעות  אלטרנטיביות מתהדרות לעתים קרובות בפוטנציאל לתשואות גבוהות יותר, זאת בשל פרופילי הסיכון-תגמול הייחודיים שלהן והיכולת לנצל מגמות בשווקי נישה שונים.

רשת בטחון וגישה בלעדית

השקעות אלטרנטיביות רבות מספקות לא רק גיוון או תשואה, אלא גם גישה לשווקים שעד לפני כמה שנים היה קשה לחדור אליהם. אחת מהדוגמאות לכך היא קרן הון סיכון פרטי והון סיכון, המעניקות למשקיעים הזדמנות לממן סטארט-אפים חדשניים או להשתתף בצמיחת חברות לפני שהן יוצאות להנפקה.

כמו כן במצבים כלכלים מורכבים כמו בזמני אינפלציה אשר שוחקת את כוח הקנייה של השקעות מסורתיות, השקעה אלטרנטיבית תוכל להעניק מעין רשת בטחון למשקיעים. בין אם מדובר בנכסים מוחשיים כמו נדל"ן וסחורות, הנחשבים למרכיבים אינטגרליים של תיקי השקעות אלטרנטיביים, מתקיימת נטייה לשמר או אפילו לעלות את ערכן של הקרנות במהלך תקופות אינפלציוניות.

ומדוע הישראלים נהנים מהשקעות אלטרנטיביות?

בלב המזרח התיכון, ישראל עומדת כמוקד משיכה להשקעות אלטרנטיביות. שילוב של גורמים גורם להנעה של המשקיעים הישראלים לכיוון האפיקים הלא שגרתיים הללו כאשר אחת הסיבות המרכזיות לכך היא שבישראל נוצר מוניטין של אזור מצוין לחדשנות, אשר הולידה לא מעט פריצות דרך טכנולוגיות. סביבה זו מטפחת סטארטאפים ומעודדת משקיעים להשתתף במסע מההתחלה עד להצלחה, כשהיא מעוררת עניין בהון סיכון ובהשקעות פרטיות.