בואו להכיר מקרוב את עולם ההשקעות אלטרנטיביות

 

עולם ההשקעות האלטרניטיביות מקרוב

בואו תכירו מקרוב  את עולם ההשקעות אלטרנטיביות

 

עולם הפיננסים של הישראלי הממוצע הפך בשנים האחרונות להרבה יותר רחב ומעמיק, רק שהפעם לא מדובר בסוגי ביטוחים וקרנות פנסיה למיניהן, גם לא למניות של החברות המובילות בעולם אלא דווקא בהשקעות אלטרנטיביות. אמנם רוב הישראלים מגלגלים את המושג בצורה כמעט טבעית, אך מעטים מכירים את המושג בצורה מעמיקה ועניינית שתוכל לבצע השקעות חכמות. ובשל כך מומלץ להכיר את ההשקעות האלטרנטיביות מקרוב, החל תנאי השקעה, מנהלי השקעות וכמובן על היתרונות. 

 

מרכיב חדש בתיקי השקעות

אחת הנקודות הראשונות של השקעות אלו, שהינם נפרסות על גבי מספר רחב של משתנים וסוגי השקעות בין אם מדובר בהשקעות בחברות טכנולוגיה למיניהן, בקרנות נדל"ן, קרנות תשתיות ועד להשקעות גידור או קרנות חוב ועוד. סוגי השקעות אלו נשענים על מנעד של משתנים, כאשר בחלקם הגדול לא מתבצעת קורלציה בין תנודות שוק המניות לבין השקעות אלטרנטיביות, ובמידה וכן מגיעות השפעות הן מגיעות בעוצמות נמוכות יותר או באיחור רב. בשל כך בשנים האחרונות לא מעט מתיקי ההשקעות מורכבים גם ממניות, אך גם מהשקעות אלטרנטיביות מגוונות. 

 

מה בודקים לפני השקעה בהשקעות אלטרנטיביות?

לפני צלילה אל יתרונותיהם של השקעות אלטרנטיביות, חשוב להכיר את הבדיקות שיבקש לבצע כל משקיע כאשר הראשונה מבניהם תהיה בדיקת מנהלי ההשקעות. כי הרי אין כמו ניסיון מוכח ובמיוחד בעולם מגוון של השקעות, מומלץ לבחור במנהלי השקעה עם התמחות כזו או אחרת, בין אם מדובר בהבראה של חברות ועד לניהול נכסי נדל"ן באזורים שונים בעולם. 

נקודה נוספת לבדיקה היא כמובן תנאי השקעה, אם מדובר במנהלים חדי עין ומלאי פוטנציאל ככל הנראה שיש מחיר להשקעה. לכן מומלץ להכיר את תנאי הכניסה, מתי ניתן "למשוך" את ההשקעה, מה תהיה רמת המינוף ומה הוא הרווח הצפוי. 

 

יתרונות של השקעות אלטרנטיביות

כמו בכל השקעה ומכשיר פיננסי שנבקש לרכוש או לקחת בו חלק, גם השקעות פיננסיות טומנות בחובן יתרונות וחסרונות. היתרונות מתחילים ברמת תנודות די נמוכה ביחס להשקעות אחרות, שכן השקעות אלו אינן נזילות ובשל כך לא קיימת גם פעילות פזיזה מצד המשקיעים או מנהלי ההשקעה. יחד עם זאת מרבית ההשקעות הללו הינן בעלות סבירות גבוה לתשואה, יחד עם אפשרות להנות גם מדיבידנדים כמו השקעה בחברות טכנולוגיה.